Thursday, November 19, 2009

Penipuan..

Entah mengapa pula terfikir untuk menulis post ini..
tiba2 terdetik rasanya...
pelik2..
mengapa ya??
manusia sering hidup dalam penipuan??
YA...
sembahyang cukup..
YA..sembahyang kita jaga...
tp mengapa kita ini masih hidup dlm penipuan..
merasakan diri rajin sembahyang..
tetapi bnyk perkara terlarang kita lakukan..
kadang2 aku juga terasa diri hidup dalam penipuan..
mengapa??mengapa manusia terlalu hidup dlm pnipuan..
menghalalkan kemaksiatan..
sbg satu jln kehidupan..
tp sebenarnya kita telah pn perasan..
kita hidup dlm kekufuran..
walaupun kekadang kita perasan..
tp kita bagai orang yg tak ketahuan..
banggakan kekufuran..
dan menganggap ianya sbg pedoman..
yg boleh kita turutkan..
di samping berkata dgn kekuatan..
aku kuat beribadat kpd Tuhan..
tp sbnarnya kita mati perlahan..
kerana terlalu hidup dlm penipuan...

dia atas ini bukan sajak atau puisi berlagu..
tetapi realiti yg berlaku..
sehinggakan kita tidak menjaga tingkah laku..
menganggap maksiat membuat diri kita laku..
dn dlm hati berkata bnyk perempuan suka aku..
mungkin sbb hensemnya mukaku..
atau aku ni famous dn pandai berkata berlagu..
sehingga ramai permata yg terlihat terkaku..
kehebatan aku..
ttpi hakikatnya hanyalah satu..
kita lupa Allah yg satu..

sekian..assalamualaikum

No comments:

Post a Comment